نظافت محل کار در برخی موارد با نظافت منزل متفاوت است به عنوان مثال سرویس های بهداشتی موجود در ادارات به علت استفاده افراد متعدد ، مکان های آلوده تری نسبت به سرویس های بهداشتی خانگی هستند ، پس نیاز است تا کارگر نظافت منزل زمان بیشتری را صرف تمیز کردنشان کند شاید عجیب به نظر برسد ولی تمیز و مرتب بودن سرویس بهداشتی شرکت شما در معرفی شرکت به مشتریان و مهمانان تاثیر دارد همچنین دستگیره درب های ورودی و اتاق ها نیز یکی از کثیف ترین مواردی هستند که باید با دقت بیشتری تمیز شوند.
برخلاف اتاق های خانه که کمتر مورد استفاده قرار میگیرند ، اتاق های اداره دائما در معرض آلودگی های مختلف قرار دارند و در بعضی موارد نیاز به نظافت روزانه دارند. همواره روی کار نیروی خدماتی در شرکت یا اداره نظارت داشته باشید تا در پایان کار نظافت ، هیچگونه شک و تردیدی وجود نداشته باشد.
خدمات نظافت منزل شامل چه مواردی است؟
اگر این روزها وقت یا حوصله گردگیری یا تمیز کردن را ندارید یا در نظافت منزل خود وسواس دارید و به دنبال استخدام خدمتکار منزل هستید ، ادامه این مطلب را بخوانید تا با وظایف خدمتکار منزل و قیمت خدمات نظافتی آشنا شده و انتظارات به جایی از خدمتکار منزل داشته باشید.
خدمات نظافت منزل شامل موارد مختلفی است که باید از طرف خدمتکار منزل رعایت شود مثل نظافت آشپزخانه ، شستشوی ظروف غذا ، شستشوی لباس ها ، اتو کردن لباس ها ، پرده ها ، دیوار و سقف ، تابلو و قاب ها ، تخت خواب ، شیشه و پنجره ها ، راه پله و حیاط
10 نکته مهم نظافت منزل و محل کار
- روش و ترتیب نظافت منزل و استفاده از مواد شوینده مناسب
- یکی از مهمترین وظایف خدمتکار منزل نظافت آشپزخانه است. شستشوی صحیح سینک ظرفشویی نظافت کابینت ها با توجه به جنسشان، نظافت گاز و هود و نظافت کف آشپزخانه از این موارد است.
- برای نظافت حمام و سرویس بهداشتی باید از مواد شوینده مخصوص همراه با حفظ نکات سلامتی و ایمنی استفاده نمود.
- زمانبندی مناسب انجام کارهای مختلف هم از دیگر وظایف خدمتکار منزل است.
- نظم و انضباط و رفت و آمد به موقع نظافتچی
- برای انجام کارهای ظریف و حساس از نیروی خدماتی خانم استفاده کنید تا نظافت منزل با خیال راحتتر انجام شده و نتیجه کار مطلوبتر شود. مانند تمیز و مرتب کردن آشپزخانه و وسایل و ظروف آن و پخت و پز که تخصص خانم هاست.
- اگر در نظافت منزل و محل کار قصد انجام کارهای سنگین مانند جابجایی وسایل یا تغییر دکوراسیون را دارید بهتر است که از نیروی خدماتی آقا استفاده کنید.
- در حد امکان وسایل ارزشمند و قیمتی مانند زیورالات ، مدارک و اسناد را در معرض دید قرار ندهید.
- در صورت امکان خدمتکار را در محل کار تنها نگذارید و همیشه هنگام کار نیروی خدماتی یک نفر در محل حضور داشته باشد تا ابهام یا شبهه ای پیش نیاید. ( اگر از خدمتکار خانم در خانه استفاده میکنید حداقل یک خانم دیگر در حین کار در خانه حضور داشته باشد )
- اگر در خانه از حیوان خانگی نگهداری میکنید حتما قبل از درخواست نیروی خدماتی موضوع را به شرکت اطلاع دهید تا خدمتکار مناسب در اختیارتان قرار گیرد.
درباره این سایت